søndag 1. juli 2012

Sånn kan det gå...

Når sommaren byr på sånn flott sy-vær ;  2 store og 2 små 
- 2 ferdige og 2 som venter på bøyle/veskelås.
Denne veka var eg forbi "Seimen" på voss - butikken til Åse og Rigmor. Dei har alltid så fine modellar!  Eg skulle egentlig inn for å sjå etter noko anna men kom ut med brun lin og forstoff og en ide om ei lita veske...
Kanskje eg finn det eg egentlig skulle ha neste gong eg er innom ;O))

Eg viser først den minste - mønsteret er sjølsagt Bente malm sitt;  Dette stoffet kjøpte eg faktisk for ei heil tid tilbake men no er den ferdig med montert lås. Eg syns og det er hyggelig å sy på ett slikt pyntemerke med teksten handmade - frå Panduro

En liten kikk på innerstoffet ..   eg falt sånn i staver då eg kom over dette...;O) 

En velkjent veskelås. Eg må bekjenne at det er ikkje det kjekkaste arbeidet eg gjer å montere desse ..mykje pirk og to nåler seinare så er de iallefall sydd fast..

Og her er veska som eg ikkje klarte gå forbi!! Det er en forstørra versjon av den mindre - oppe i første bildet ; no er den omtrent så stor som ei bunadsveske. Akkurat passelig til litt småtterier en ikkje klarar seg uten ;O) 
Det må bli en tur på butikken etter messing/swivel-kroker for å feste ei passelig lang reim så den ligg fint "på hofta" 
  Ei veske til meg og ett par tre til salgs-korga ;O)
- ønsker alle ei fabelaktig veke !!

14 kommentarer:

  1. Flotte! Blir jammen fint med bare en farge, og! Hilsen Siri:-)

    SvarSlett
  2. Så nydelige! Trodde først de var av skinn! ;) Skjønner godt du likte det forstoffet. Kjempefint!
    Ha en fin kveld. Nb. bli med på feiring hos meg om du vil.
    Klem!

    SvarSlett
  3. Dei var flotte!Flott stoff du har brukt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Hyggelig at du også likte disse :O)

      Slett
  4. Flotte punger du har sydd. Likte spesielt godt de i brun lin med kroklisser og blonder:-) Nydelig hjertekås du har brukt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei;O) Takk for hyggelig tilbakemelding!!

      Slett
  5. Kjempefine, har aldri prøvd meg på vesker med slike lås, det ser litt priklete ut!

    SvarSlett
  6. Hei, tusen takk for kjempehyggelig kommentar inne hos meg.. :)
    Veskene er sydd etter et mønster fra Melly & Me, og heter Frill me..
    Det er en kjempekjekk størrelse, og veldig enkle og artige å sy.. :)
    Stilige punger du ha sydd!! Jeg må ta meg en runde rundt i bloggen din når jeg får satt meg ned senere.. :)
    Ha en strålende mandag!!
    Klem, Kristin.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar! Då skal eg ut og leite etter dette mønsteret ;O) Hyggelig at du likte mine ting ;O)

      Slett
  7. Så flotte pungar du har laga! Kjempestilige i slike stoff, og pynt på;)

    SvarSlett
  8. Hei igjen Margit! Då har eg den glede å opplyse om at fuglane mine ville flyge til DEG! Om du vil ta imot dei, så send meg adressa di på mail til meg, så kjem dei med både husrom og hylle;)

    SvarSlett
  9. Takk for hilsen hos meg.Morro å titte inn hos deg.
    du syr masse flott.gos sommer.:))

    SvarSlett
  10. Hei....Kjempe fine punger, men hvor har du kjøpt denne veskelåsen, med to hjerter på toppen, er den ca 12 cm bred??

    hilsen
    www.lagetmedetsmil.com
    Monica

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg