mandag 20. mai 2013

Gosja meg ..for liten, uæhh

Eg var såå sikker på at den skulle være stor nok til også å dekke hjørnene!!  Bordet vart kjøpt i fjor men pga dårlig vær så vart det ståande umontert i garasjen - fram til no når det vart så flott pinse vær - og då måtte eg jo prøvelegge sommarduken der...   kanskje det ville vore bedre med to mindre brikker... !?  Hmm...  No skal eg i alle fall kose meg med lukkekanten - eg er sikkert litt "rar" men eg likar godt å sitte med slikt arbeid eg ;o) 
Du kjenner sikkert att mønsteret til Annaka: sommerblomster  :o)


Men eg har ikkje berre sydd - det var godt å ta fram strikkepinnane og  - dette hefte er verkelig en inspirasjon :o)

En tunika, ca størrelse  6/9 mnd  - det var nok med to nøster. Eg har valgt å strikke i mandarin petit/bomull. Fargen er egentlig meir blå grønn enn kva bildet viser....
- eg fann ikkje "riktig" rosa så då vart det denne ;o)

og ja ... eg har prøvd meg på en slik eg og' - det blir nok fleire seinare :o)
Kjekk  å sy!

Og mens eg har holdt på med mitt inne, så har mannen fått fin været som skulle til for å få på terrassebeis på utegolvet.   
Så no er me klare for en fortreffelig sommar..  skal berre få på plass alle stolane, bordet og litt pynt  :o))

Vel overstått nasjonaldag og pinse alle sammen !!   

11 kommentarer:

  1. Hei:-)Ja,ja,om den nå var for liten,hva gjør vel det.Den er ferdig og superfin!Sommerplassen deres såg alletiders koselig ut,bare vi får finver og masse sol.en livner til bare med disse 2,5 dagene vi har hatt.Kos deg med lukkekanten,ja du er rar som liker det!he,he!Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  2. Det er ikke alltid at tingene blir som man tror, men duken var i alle tilfeller veldig fin:) Nydelige farger. Og kjempefin var den lille strikkede toppen også:)

    SvarSlett
  3. hihi ja det er rett som det er at ikke alt blir helt slik en har ment.. Men fin var den åkkesom. Og kjolen likeså.

    SvarSlett
  4. Det gjør ingen ting om du synes den er for liten for den er jo så flott. Toppen blir nydelig.
    Utemøblane er på plass hos oss også no. Kjempehelg med utekos og nytelse. Krysser fingrene for flere slike dager.

    SvarSlett
  5. Det var i alle fall en veldig fin duk, kjole også, og du finner nok en ny plass til duken:)

    SvarSlett
  6. Fin sommerduk og fin tunika. Er du rar som liker lukkekanter, så er vi to. Jeg liker veldig godt kosen med å sy lukkekanter også. Den siste "finishen"
    Ha en fin maikveld:))

    SvarSlett
  7. Du er produktiv - både strikk og søm, duken var jo nydelig selv om den ikke passet helt til bordet da. Kos deg videre ute på den fine terrassen i sommer:)

    SvarSlett
  8. Nydelig duk. Gjør jo ingenting om den ikke dekker hele bordet.......nydelig pung. finnes det mønster til den?

    SvarSlett
  9. Jag måste få säga att duken som Du håller på att sy är jättefin! Och Din lilla toalettväska är väldigt söt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  10. Du er jo bare kjemmpeflink.Mye fint å se på

    SvarSlett
  11. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg