lørdag 27. august 2011

Rundpinnemapper /overlock?

Denne veka har gått med til å lære seg dette mønsteret , veldig greie å sy  :o)   Her er de tre første. Håpar de etterkvart er  salgbare.   Eg ser jo at det å sy overlock søm med vanlig symaskin ikkje er det ultimate ...  så derfor ønsker eg no å kjøpe en egen maskin - Jungelen av tilbud og valgmuligheter er stor også på dette feltet .....Kan eg få spør deg hvilken overlock du har og kor fornøyd du er ?  Er det ok med en mekanisk til rundt kr 5000 eller bør eg vurdere å doble innsatsen?  Takknemlig for alle svar :o)
Ønsker alle en fabelaktig helg!!

8 kommentarer:

  1. Fin mappe :) Jeg går også med planer om å kjøpe overlock og lurer på det samme som deg, har kikka på ei pfaff cl 3.0 til ca kr 7.000.-, men har ikke bestemt meg ennå. Lykke til i jungelen! Trine

    SvarSlett
  2. Slike strikkepinnemapper tror jeg at jeg også må prøve meg på. Jeg kjøpte meg en Janome my lock 644D overlockmaskin i januar i år og jeg er kjempefornøyd. Har flere venniner som også har den, vi har sydd mye med de maskinene. Den koster rett under kr 5000,-. Lykke til med uansett hvilke maskin du velger!!!
    Siv

    SvarSlett
  3. Så flotte rundpinnemapper! Du trenger ikke bruke overlock.
    Men et tips kan være å bruke lyst olabuksestoff mellom ytterstoff og fòr, for å stive opp kanten rundt.
    Fortsatt god helg! :)

    SvarSlett
  4. Hei Margit!Skal si du er aktiv på syfronten fortida. De rundpinnemappene har jeg hatt lyst til å sy ei stund. Har ikke mønsteret, så jeg har ikke turd å prøve. Lykke til med valg av ny maskin! Ingunn

    SvarSlett
  5. Cute pincushion.
    Machines are very expensive and can say that here,Spain, Bernina is very popular but not cheap.

    SvarSlett
  6. Hei Margit
    Kjempefine rundpinnemapper,absolutt salgsbare,ellers trenger vi modeller der vi har så mye stoff! for salg!
    Takk for koselig komentar!
    Helsing Quiltegleder/Margrethe

    SvarSlett
  7. Hei Margit! Rundpinneetuiene dine ble kjempefine! Slike har jeg også tenkt å lære meg (av Elisabeth..) Har kjøpt stoffer på loppemarked i helga:-) Overlock har jeg ikke så der kan jeg ikke hjelpe deg (har blitt skremt av å høre om at det skal være så vanskelig å tre den..) Klem Siri:-)

    SvarSlett
  8. Heisann. Jeg syr sikksakk på full bredde med stinglengde 2 på vanlig maskin og da blir jeg fornøyd, selv om jeg skulle ønsket meg en overlockmaskin jeg også. Men jeg synes ikke det er verdt det så lenge jeg ikke kan tjene den inn. En MÅ ikke ha en overlockmaskin, selv om det hadde vært morsomt å ha en. =) Lykke til i valget ditt. =)

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg