mandag 16. april 2012

Snart klare for tur !!

I helga kom det mange damer til bygda mi - for å sy sammen - det er kjekt det -  Også er eg så heldig at eg blir invitert til å være med  ;O))    
             Tusen takk jenter for ei trivelig helg ;O) 

Denne gangen har eg sydd noen toalettvesker til meg sjøl og yngste dattera som snart reiser på tur med de kvite bussane. OBS! Ikkje alt er sydd denne helga men det passa så bra å ta det med i samme innlegg...   beklager misforståelsen... *litt flau over teksten min.....*  
             
Også truse poser selvfølgelig - det er både nødvendig og praktisk å ha med i kofferten.  Å sy i voksduk har eg aldri gjort før men det var jo ingen "kunst"  - så dersom det skulle dukke opp litt fristende farger og mønster så ser eg ikkje vekk ifra at det kan bli andre ting også.
Kanskje en foret sminkepung eller toalettveske en gang??

Ellers har det blitt noen toalettmapper og en sminkepung etter Annaka og Mona på Quiltekroken. Den rosa veska til venstre i bildet er laget av fat quater-stoffer som eg vant i et lotteri vi hadde da Desiree og butikken lappeteknikk besøkte oss sist høst. Hyggelig å endelig ta fatt på de :O)

Her har eg endelig fått brukt ett stoff kjøpt ute i den store verden en plass . Eg har gløymt kor henne  :O)  
Barnebarnet mitt har ytra ønske om rød sommer kjole med vampyr katter på .... veit ikkje heilt om eg kan klare å få til det men ho skal iallefall få med seg nokon pusekattar når ho er ute på tur !!

En liten kikk inn i mappa, viser at pusekattane får være med som pynt på lommene..

Sist vil eg nytte anledningen til å takke for alle fine komentarer og gode ord - det er desvverre ikkje alle eg får svart direkte via mail men dere skal vite at eg blir veldig glad for alle kommentarer og helsingar  - ønsker alle mine gjester ei flott veke!


klem frå

10 kommentarer:

  1. Hei,og takk for sist,oj!
    Skal sei du fikk sydd mange flotte sminkepunger den helgen:))Klar for en kjempetur,opplev og kos dokke masse!Voksduk er lettere å sy i,enn denne tjukke plastikken,blanke en skal sy i de fleste veskene for tiden.Noen voksduker tåler faktisk svak varme på strykejernet,uten at alt er ødelagt kommer en borti
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  2. Fkjempe fine tolettveskercetc du har sydd. Gildt med synleg. Ha fin veke

    SvarSlett
  3. Å, det hørtes koselig ut! Rakk du alt det på en helg? Du skulle fått kommet om jeg hadde hatt syhelg også:-) Koselig med sauer (de er faktisk ålreite..) Vi hadde også sauer til jeg var ca. ti år. Vi flasket opp en og annen, og ja, det er gode minner å ha med seg!

    SvarSlett
  4. Så produktiv du har vært!
    De monstrene er de søteste og minst skremmende jeg har sett!!

    SvarSlett
  5. Skal si du har vært produktiv i helga. Sydde dere om natta og;) Flotte ting var det! Gleder meg stort til neste gang vi skal ned. Spørs om vi ikke må legge inn 2 turer i året.

    SvarSlett
  6. You have been very busy and love your makeups bags,yummies!

    SvarSlett
  7. Du verden så produktiv du har vært. Imponerande. Dette har du skikkelig teken på. Mange fine detaljer også. Å samles for å sy er alltid kjekt. Sosialt og inspirerande. Skal sjølv på kurs komande helg og gle med veldig.

    KariLklem:)

    SvarSlett
  8. Skulle ønske du husket kor i verden du fant det fine kattestoffet ;-) Søte ting di syr for tida! Lykke til med syhelg.Klem

    SvarSlett
  9. Så mye fint du har sydd. Søtt kattestoff, det ble jeg litt sjalu på deg for! Tjihi...
    Ha en fin onsdagskveld. Klem ToneB

    SvarSlett
  10. Så mange flotte toalettmapper du har sydd - og så mange fine stoffer:)
    Jeg har ikke prøvd meg på å sy i voksduk, men jeg har fòret toalettmapper med stofflignende voksduk og det gikk veldig greit. Rimelig å kjøpe på Jysk.

    Har litt problemer med å lese teksten i innlegget ditt - veldig små skrift..:))

    Ha ei fortsatt fin uke:)

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger å ha egen blogg for å kommentere på blogger?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og da skriver du inn navnet ditt. Eller du kan velge anonym.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg